Honderd CEO’s doen kinderen bijzondere belofte

Vandaag staan ruim honderd directeuren van Nederlandse topbedrijven hun stoel af aan een kind dat opgroeit in een omgeving met sociaaleconomische achterstand. Tijdens ‘Baas van Morgen’, een initiatief van JINC, spreken alle deelnemende directeuren een bijzondere belofte uit naar de kinderen en laten zij samen met JINC zien dat een goede start op de arbeidsmarkt niet voor ál het talent van morgen vanzelfsprekend is.


“Het is van groot belang om te investeren in deze kinderen”, aldus Gerrit Zalm (ABN AMRO). De kinderen staan voor één dag aan het roer van de top van Nederland, bij organisaties als: ABN AMRO, TomTom, bol.com, Albert Heijn, Philips, Hilton, de NPO en vele andere.

Kans op een betere toekomst

In Nederland groeien meer dan 600.000 kinderen op met sociaaleconomische achterstand. Zij hebben dromen en talenten, maar vaak ontbreekt het hen aan een waardevol netwerk, de juiste vaardigheden en kennis over beroepen. Daardoor is een goede start op de arbeidsmarkt voor hen niet vanzelfsprekend. Tijdens JINC Baas van Morgen ervaren 100 kinderen hoe het is om de baas te zijn. Zij doen een waardevol contact op voor het leven en zien van binnenuit hoe een bedrijf werkt. “Wij dragen graag bij aan een betere toekomst voor deze kinderen door hen samen met JINC te helpen bij het ontdekken en ontwikkelen van hun talent.”, aldus Gerrit Zalm (ABN AMRO).

Perspectief verbreden
De kinderen gaan bij de bedrijven aan de slag met interessante vraagstukken. Zo onderzoekt de Baas van Morgen bij Albert Heijn hoe je jongeren gezondere voedingskeuzes kunt laten maken en zoekt Dehlia (12 jaar) bij bol.com uit hoe je mensen in Nederland en België laat weten dat bol.com inmiddels ruim 10 miljoen artikelen verkoopt. “Ik vind het leuk en leerzaam om vandaag de baas van bol.com te zijn! Mijn ouders zijn ook super trots op me.“, vertelt Dehlia. Niet alleen voor de kinderen, maar ook voor de directeuren is het een leerzame dag. “Jongeren zijn de toekomst; Nederland staat te springen om talent. Ik ben dan ook erg enthousiast over de initiatieven van JINC waarbij de dromen en talenten van ieder kind een kans krijgen. Geen talent zou onontdekt moeten blijven. Ik vind het geweldig dat Dehlia vandaag mijn taak als directeur bij bol.com overneemt. Voor haar een leuke manier om de mogelijkheden van de toekomst te zien en voor mij een kans om nu al kennis te maken met het talent van morgen.”, aldus Daniel Ropers (bol.com).

De belofte
De dag wordt afgesloten met een feestelijke JINC Baas van Morgen conferentie waarbij alle deelnemende directeuren en kinderen samenkomen om ervaringen te delen. Tijdens de conferentie spreken de directeuren een bijzondere belofte uit naar de kinderen met een speciaal ‘beloftekaartje’. Dit kaartje mogen de kinderen bij hen inzetten voor advies over studie/en of werk. Een waardevol contact voor een belangrijk moment in hun leven.

Meer informatie: www.jinc.nl/baasvanmorgen